De gast: David den Besten
Data en communicatie groeien steeds meer naar elkaar toe. Data wordt meer en meer de drijvende kracht achter beslissingen. Ook als communicatieprofessional krijg je hier dus veel mee te maken. Maar toch klinkt de wereld van data vaak onbereikbaar. Samen met David den Besten, freelance Senior Online Marketeer, slaat Monique de brug tussen datamarketing en communicatie. David leert je hoe je uit je comfortzone stapt en op een laagdrempelige manier kunt beginnen met data.
Overige informatie:
- Bezoek de website van David den Besten
- Merkbekendheid meten door Attentive Seconds: Hoeveel seconden heeft de ontvanger een communicatie-uiting bewust gezien. Lees hier meer over het meten van aandacht.
- Bezoek sites als Frankwatching voor toegankelijke content over data en communicatie
- David den Besten: “Pas data-triangulatie toe: werk met drie verschillende bronnen – dat kan ook je eigen ervaring zijn – en combineer die met twee of drie andere bronnen die jouw idee of ervaring wel of niet bevestigen. Als die bronnen jouw inzicht ondersteunen, kun je met vertrouwen die koers varen, zonder dat je hoeft te streven naar 100% waarheidsvinding.”